Kas Eesti brändidel on TikTok’ist kasu? ABSOLUUTSELT!

Autor: Darya Pastak (Tiktok – @smmart_avocado (19K)) ja Paprika Tervisliku Turunduse kool

Rohkem kui 1 miljard kasutajat! 2021. aasta enim allalaaditud äpp maailmas…millel keskmine kasutaja veedab 89 minutit päevas! Kas Sina tead, mis platvorm saab selliste numbritega uhkustada?

Kes pakkus TikTok’i, pakkus õigesti. Aga kui Sa arvad siiamaani, et TikTok on lihtsalt naeruväärsete lühivideote äpp, mida kasutavad 10-aastased, siis oled paljust ilma jäänud. Tegelikult on TikTok üks ääretult võimas sotsiaalmeediaplatvorm, millelt leiab nii lõbusat ajaviidet kui tõsisemaid teemasid. Lühikese ajaga on TikTok’ist kasvanud välja ka suurepärane turunduskanal, sest suutis kasutajate loodud sisu abiga muuta lühikese ajaga viraalseks Kate Bushi laulu „Running up that hill“, panna müügirekordeid püstitama Clinique 1971. aastal (!) ilmavalgust näinud klassikalise huulepulga Black Honey ning millel levinud trendi tõttu hakkasid miljonid täiskasvanud inimesed järsku üle maailma igapäevaselt hüppenööriga trikitamist õppima. Täna ei ole see enam kindlasti mitte laste äpp, vaid täieõiguslik sotsiaalmeediakanal. Seda saan kinnitada ausalt ja oma kogemuse põhjal 😊

Raske on leida brändi, millel ei ole sotsiaalmeediakanalit: Instagram või Facebook on ju enamikul brändidel täna olemas. Väiksemad firmad on paindlikumad. Suurte ja n.ö tõsiste brändidega on teine lugu. Neil on võimas turundusosakond suure eelarvega, ning tegevusi planeeritakse ette kuid, kui mitte aastaid. Aga kui Sul on väike ettevõte, mis on orienteeritud internetiostudele? Siis võiks sotsiaalmeedia ja Tiktok olla Sinu jaoks väga hea turunduskanal. Mis veelgi parem – kui need õigesti tööle panna, toob sisusse investeeritud eelarve kasu aastaid.

TikTok’i enda statistika kohaselt on 39% kasutajatest öelnud, et nad avastasid sealt toote või kaubamärgi, mille olemasolust nad varem midagi ei teadnud. 2022 aasta jaanuaris oli platvormil mikro-mõjutajate kaasamismäär (Reach) hämmastavad 17,96%. Võrdluseks, Instagram’is on see 3,86% ja Youtube’s 1,63%. Suurte mõjutajate kaasamismäär TikTok’is on 4,96%, Instagram’is 1,21% ning YouTube’s 0,37%. Palju numbreid, aga mida see kõik tähendab? Seda, et TikTok’i investeeritud eelarve ja reklaamid on tulemuslikumad, saavad parema nähtavuse, sihtgrupp on aktiivsem ning kaasatum.

Aga kuidas on Eestiga lugu? Siingi näitab TikTok tugevaid kasvunumbreid. Minu enda bränd Smmart Avocado arenes just tänu sellele platvormile. Tegelen sotsiaalmeediaturundusega juba aastaid ning näen, kuidas Eesti firmad liituvad aktiivselt Tiktok’iga. Minu klientide seas on ilusalongid, restoranid, õlletehas ning isegi kindlustusfirma. Oleme teinud klientidega koostöös videosid, mis on saanud 15-60 tuhat vaatamist ning loonud rohkelt uusi ärivõimalusi ja partnerlussuhteid. Pole sugugi paha meie väikese Eesti kohta, eks? Minu isiklik rekord on 634 tuhat vaatamist.

Kuna nii Instagram kui Facebook on hea orgaanilise leviku teinud järjest keerulisemaks, siis TikTok on kanal, kus on võimalik esimesed tuhanded jälgijat saada täitsa tasuta. Ja üks huvitav nüanss, mis teeb TikTok’i eriliseks – Sinul võib olla küll vaid 10 jälgijat, kuid video võib saada tuhandeid või sadu tuhandeid vaatamisi ning luua üleöö mõne viraalse trendi.

Aga mida on vaja, et TikTok’is alustada? Pealehakkamist ja mobiili või muud vahendit, millega videosisu looma hakata. Ole loov ja ära karda olla naljakas, haavatav, asjalik.

Vaata @microsoft365, @apple või @bancodobrasil  kontosid: nad tantsivad julgelt, eksperimenteerivad  ja isegi lollitavad oma videotes. Tõsised teemad ei pea alati igavad olema. Mida meie saame siit õppida? Seda, et tuleb mõelda teistmoodi, ehk “think outside of the box”, st. välju raamidest  – see on efektiivne, huvitav ja tasuta. Ning lisaboonusena võib juhtuda, et õhtul postitad video ja hommikul ootab su väikeses e-poes mitusada tellimust täitmist (päriselt, seda juhtub üllatavalt tihti).

Tiktok tundub nagu raketiteadus? Tahaks küll oma brändiga seal tegutsema hakata, aga ei tea, kuidas algust teha? Kuidas hakata arendama oma sotsiaalmeediakanaleid ja kujundama oma brändi? Kuidas ja millist sisu luua?

Tule „Minu BRÄND“ intensiivkoolitusele Paprika Tervisliku Turunduse koolis, kus mina koos nelja väga kogenud koolitajaga aitame Sinu ettevõtte või brändi Tiktok’i ja muude sotsiaalmeediakanalite abiga uutesse kõrgustesse viia. Jagame kogemusi, nippe ja trikke ning harjutame kõike loomulikult läbi.

Lisaks on Paprikas kohe-kohe algamas Internetiturunduse spetsialisti ning E-kaubanduse ja turunduse spetsialistikoolitused, kus 5 kuu jooksul omandavad õppijad kõik vajalikud erialased teadmised, et valdkonnas enesekindlalt tööle asuda.

Jaga seda artiklit oma sõpradega

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on vk
Share on email
Rubriigid

Algavad koolitused

Paprika Tervisliku Turunduse Kool

Paprika, tervisliku turunduse kool on kaasaaegne litsentseeritud koolituskeskus, kus põhirõhk on küll ettevõtlus-, müügi- ja turundusoskuste edasi andmisel, kuid selle kõrval peetakse oluliseks inimese, loovuse ning muude kogu maailmas üha olulisemate oskuste arendamist.

Algavad koolitused

klass+оnline
Start: 02.02.22
Elukutse
E-kaubanduse ja
turunduse
spetsialist
On jäänud 12 kohta
offline+оnline
Start: 07.11.22
Elukutse
Internetiturunduse spetsialist
On jäänud 12 kohta
offline+оnline
Start: 08.11.22
Elukutse
E-kaubanduse ja
turunduse
spetsialist
On jäänud 12 kohta
klass+оnline
Start: 23.01.23
Elukutse
Internetiturunduse spetsialist
On jäänud 12 kohta

KOOLITUSELE REGISTREERIMINE

Teie andmed on turvaliselt kaitstud ja töödeldud vastavalt isikuandmete töötlemise tingimustele.